Jak prowadzić ewidencję czasu pracy?

Każde przedsiębiorstwo musi spełniać wiele wymogów prawnych, aby nie narażać się na kary finansowe czy po prostu sprawnie działać. Jednym z wymogów jest prowadzenie ewidencji czasu pracy wszystkich pracowników. Ale warto wiedzieć, że nie ma wydanego wzoru dokumentu, na jakim trzeba by było zapisywać te dane. Jak więc to robić?

Imienna karta pracownika

karty lojalnosciowe

Ewidencja czasu pracy (https://www.unicard.pl/rejestracja-czasu-pracy) powinna być prowadzona jednak w formie imiennej karty osobnej dla każdego pracownika. Musi ona zawierać czas pracy, czas pracy w godzinach nadliczbowych, ilość dni wolnych od pracy wynikających z rozkładu pracy oraz ze zwolnień od pracy usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych, a także urlopy, czy dyżury. Jeśli pracownicy pracują w tak zwanych warunkach szkodliwych warto wpisać też ilość przepracowanych w takich warunkach godzin, aby łatwiej było w kadrach wyliczyć kwotę dodatku za takie godziny pracy.

 

Jak prowadzić dokumentację?

 

Każda firma może to robić w inny sposób. W jednych wprowadzono nowoczesne systemy rejestracji czasu pracy np. karty, które każdy pracownik odbija na wejściu do zakładu pracy i przy wyjściu lub po prostu tradycyjne karty z imieniem i nazwiskiem, gdzie każdy pracownik sam wpisuje, o której przyszedł i o której wyszedł z pracy, a na koniec tygodnia przekazywane jest to do działu kadr, gdzie uzupełnia się te dane w pliku na komputerze.

Ten wpis został opublikowany w kategorii System ewidencji. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *